Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Swish
Vi hjälper er, tveka inte höra av er!

Köpvillkor

  1. Om Wattsnabb AB
  • Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är Wattsnabb, Hallunda gårdsväg 64, 145 73 Norsborg och butiksadress är Wattsnabb AB, Vikstensvägen 63, 121 56 Johanneshov (lokalen bredvid port 63).
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din  e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,  pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
  1. Leverans
  • Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat  dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
  • Om leverans inte hämtas ut får man betala en avgift till oss som postnord tar ut för att skicka tillbaka paketet till oss. Den är av samma storlek som frakten till kund och dras från produkten som kommer tillbaka.  
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från  leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende  på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14  dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som  du har beställt.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected].  I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret  samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur,  produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig  förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en  summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som har används eller har brutna förseglingar.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Vid monterade batteripack köpta från oss.
  • På alla våra reperationer.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, sehär.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle  produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi  oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att  kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande  produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med  gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid  godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig  att varan inte är felaktig i enlighet med gällande  konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från  Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning 
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av  omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa  omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och  andra faktorer utanför vår kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt  slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger  produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma  beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid  på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i  integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i  cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.  Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara  på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att  ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer  information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos Wattsnabb AB accepterar du vår dataskyddspolicy och  vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga  integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att  behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan  rättslig grund.
  • Wattsnabb AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du  lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att  kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat  nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa  marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat  till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn,  adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla  dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller  för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis  bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det  som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och  telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos  betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet  och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Swish och Klarnas betallösning.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord. Om paket inte hämtas ut tar postnord ut en avgift på 75kr för att skicka tillbaka paketet till oss. Vi kommer dra av det från er produkt innan vi returnerar pengarna. 
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det  ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse  (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Wattsnabb AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
     Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs  hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig  information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert  sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg. 
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i  villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på  webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med  order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets  kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än  Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för  medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

     13. Verkstad

  • Kunder blir kontaktade på sms efter slutförd reparation. Om kunden inte fått sms så kan detta bero på att kunden uppgett felaktigt nummer eller att vi skrivit ner fel telefonnummer i samband med mottagande. Maila in oss på [email protected] om ni inte fått svar inom 2v från oss om inget annat sagts under mottagandet av sparkcykeln.
  • Wattsnabb AB tar sig rätten att ta ut en förvaringskostnad om en sparkcykel inte blir hämtad inom 4v från utförd reparation. Kostnaden är 300kr för varje påbörjad månad till det uppnå sparkcykelns värde där efter säljs den för att täcka våra kostnader.
  • Wattsnabb AB tar inge ansvar gällande andra modeller än Ninebot och Xiaomi sparkcyklar om komponenter går sönder under felsökningar eller reparationer. Kunden behöver själv stå för skador då. Vi är endast experter på Ninebot och Xiaomi sparkcyklar.